lees meer over de hulpchat
 het is donderdag 17 mei 2012,  10 bezoekers online. aanmelden | login | mijn TM | chatroom mijnTM chatroom | contact | homecontent management systeem met chat 
Reageren op de poll
Je bent hier » niet ingelogd
Reactie »  
Dit forum is alleen bedoeld voor TM-leden. Geef hiernaast je tekst in. Om een reactie te geven op één bepaalde post klik je bij het bewuste bericht op "reageer met quote".

1
AuteurBericht
Sharona1997
geplaatst op: 2-5-2012 18:17  
ik ben 14 jaar. ik doe nog VMBO. ik krijg gelukkig nog steun van me ouders. en die krijgen ook kindertoeslag straks en al die andere dingen. dus we redden het allemaal nog wel :)
Preciouslove
geplaatst op: 13-4-2012 21:58  
iik ben 19 jaar. k doe de opleiding pw niveau 4, maar ik krijg wel studiefinanciering en kinderopvangtoeslag. Mijn kind is bijna 2 en een half. Ik woon op mezelf en krijg huurtoeslag.Ik red het nog maar net met mijn studiefinanciering en kindgebonden budget. Het is heel zwaar.
Jerrycannetje
geplaatst op: 12-4-2012 20:02  
Er was bij het begin van de euro afgesproken dat het begrotingstekort van de eurolanden niet boven de 3% mocht komen. Maar Duitsland en Frankrijk hadden er meteen al lak aan. Toen konden Italie, Griekenland, Spanje ed ook hun gang gaan...
Maar het is voor Nederland beter om wel proberen de norm van 3% te halen, daar er anders bij een tegenvallende economie anders nog veel meer bezuinigd zal moeten worden in de toekomst.
Van ontwikkelingshulp komt maar 15% van het gedoneerde geld op de juiste plaats terecht. De uitdaging is om met minder geld te proberen toch betere hulp te geven dan nu, dan is bezuinigen daarop geen probleem, maar leidt het juist tot betere initiatieven. Leer mensen zelf een waterput te maken ipv landen geld te geven om waterputten te maken.
Ook al ben je in het begin veel geld kwijt aan kinderopvang, op een gegeven moment na een jaar of 4 heb je mider nodig en begin je met een goede opleiding juist interessant te worden voor een werkgever. Met weinig opleiding ben je al heel snel te oud.
De kosten voor kinderopvang zijn de laatste jaren veel meer gestegen, omdat er ook mensen gebruik avan maakten, die niet werkten maar een dagje gingen winkelen, terwijl hun kind(eren) door de overheid betaalt op het kdv zaten. Nou dat kan toch niet de bedoeling zijn. De kosten zijn explosief gestegen en er zijn naar verhouding maar weining moeders extra gaan werken.
Persoonlijk vind ik dat wij het nog vele malen beter hebben dan mensen in ontwikkelingslanden en moeten we er niet bezuinigen om minder uit tegeven. Maar het geld beter laten besteden.
Noortj
geplaatst op: 12-4-2012 16:08  
De regering moet bezuinigen ivm met het voorbeeld wat ze aan griekenland moeten stellen. NL heeft een begrotingstekort groter dan 3 % van het BBP en zal daarom moeten, omdat Europa als eis heeft gesteld dat griekenland ook gaat bezuinigen.. leuk dat dit iedereen om de oren vliegt.. maar waarom krijg je dan bij economie dat een overheid beter in een laagconjunctuur de economie kan stimuleren? de burgers educatie geven zodat de kwalitatieve werkloosheid verdwijnt? Ik mag nu nog hopen dat ik aan mijn studie kan gaan beginnen zodra ik eind juni mijn startkwalificatie behaald heb. Voorlopig is alles nog passen en meten en is een moeder van 27 blijkbaar minder dan een moeder van +/- 19. Ik kan niet zonder opvang. Maar als de overheid door gaat met volledig bezuinigen zal ook ik thuis moeten gaan zitten met kind, aangezien werken dan niks meer oplevert en je in de armoedeval terecht komt. De overheid moet bezuinigen.. maar bezuinig dan op ontwikkelingshulp en niet op je burgers! en als je bezuinigt kijk dan goed naar de mogelijkheden in de economie. de opvang van mijn dochter loopt namelijk leeg.. en raad is.. ook dat scheelt inkomsten, Belastingtechnisch
Krisjee
geplaatst op: 6-4-2012 19:46  
ik snap het sws niet, ik ben ook 17 maar ik heb wel gewoon recht op een baby uitkering, ook heb ik een kindergebonden budget.. en ga ik naar school en werk ik in het weekend.. en ja dat betekend wel dat mijn moeder vaak oppast maar dat doet ze met liefde..
Jerrycannetje
geplaatst op: 6-4-2012 0:23  
Dus als minderjarige kinderen, kinderen hebben zijn anderen (want dat zijn alle belastingbetalers met elkaar) daar in eerste instantie verantwoordelijk voor en niet de (groot)ouders? Nou dat moet je wel willen hoor, wij zijn meer van pak maar aan en niet zo zeuren.
200 euro kan veel zijn als je het niet breed hebt, maar ik bestrijd, dat omdat je tienermoeder bent je ouders overal voor opdraaien. Als je verzekerd bent, wordt er heel veel betaald. 200 euro zou ik liever besteden aan kraamzorg, die eerste dagen zijn van onschatbare waarde voor jou en je kind.
Er komt in Nederland niemand om van de honger, geen tienermoeder en ook haar kind niet.
Er moet 28 miljard minder uitgegeven worden en dat voelen we allemaal, leuk is het niet maar het is niet anders.
curlycurlss
geplaatst op: 5-4-2012 20:46  
@Jerrycannetje
Precies. Ouders zijn verantwoordelijk voor HUN minderjarige kinderen. NIET voor de kleinkinderen! Daar gaat Nederland de fout al in. Er wordt steeds verwezen naar de zorgplicht die ouders hebben tot hun kind 21 jaar is. Maar wacht eens even, daar valt het kleinkind niet onder?! Nee dat zou al helemaal mooi zijn.
Helaas is dat wat er in feite gebeurt.
Onze ouders moeten de zorg van 2 op zich nemen voor de prijs van 1. En dit omdat de overheid een gat in hun hand heeft.

200 euro is ook al veel als je het niet breed hebt. 200 euro zou ik VEEL liever besteden aan leuke kleertjes voor mijn kleintje.

Er zou genoeg bezuinigd kunnen worden op andere dingen. Nee er wordt bezuinigd op onze eigen generatie waar onze kinderen onder lijden.
Jerrycannetje
geplaatst op: 5-4-2012 7:35  
@ babyboom,
Waarom moeten mensen die niets met jullie kindje te makem hebben en misschien wel minder dan € 600 per maand over hebben voor jullie kind betalen? Ouders zijn verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Wij werken samen, mijn man 5 dagen ik 2,5 en zijn straks voor 2 kinderen ook bijna de helft van mijn salaris kwijt aan kdv en dan gaan ze maar 1 dag per week.
En dan heb ik het nog niet over benzinekosten die de pan uitrijzen om op je werk te komen en die niet vergoed worden. Verloskundige zorg en kraamzorg zitten in de basisverzekering, die worden gewoon vergoed. Voor de kraamzorg moet je een kleine eigen bijdrage betalen als je geen aanvullende verzekering hebt, maar dat is hooguit € 200,-. Daar kun je je 9 maanden op voorbereiden.
Inleiden in het ziekenhuis wordt ook vanuit de zorgverzekering betaald. Als je vriend of jij daarna geen werk heeft, kan er toch een van jullie oppassen? En dan kan de ander werken of naar school. Lekker gemakkelijk om geld te willen hebben van anderen, maar het komt ook op jullie eigen initiatief en creativiteit aan.
Mijn oom en tante kregen ook heel een kind, toen ze heel jong waren maar door hard aan te pakken en te studeren in de avond heeft mijn tante het toch tot officier van justitie weten te brengen en mijn oom heeft ook een goede baan bij de overheid en dat was in een tijd dat ze alleen maar een beetje hulp van familie kregen.
Mensen die maandelijks 1 miljoen verdienen of 10.000 per dag zij er niet zoveel in nederland en zeker niet in de politiek.
bbyboom
geplaatst op: 4-4-2012 15:16  
curlycurlss schreef op 4-4-2012:
NEE! Ik weet niet of het aan de bezuinigingen ligt of aan de uiterst kromme wetten in Nederland, maar wat hier gebeurt is ongelofelijk. | Ik ben 16 jaar en bijna 30 weken zwanger. Ervan uitgaande dat ik recht had op kinderopvangtoeslag heb ik mijn kindje ingeschreven bij het kinderdagverblijf. | Echter na een telefoontje met de belastingdienst bleek dat ik er helemaal geen recht op heb, omdat ik niet werk, geen integratietraject volg en geen studiefinanciering ontvang. SORRY? | Om men eraan te herinneren dat kinderopvang gewoon 1500 euro PER MAAND kost. Voor de duidelijkheid, dit is zowat een heel maandsalaris. | Gemeente Breda vergoedt maximaal 1/6 deel, dit is 250 euro. En die andere 1250 euro dan? | Mijn kleine moet naar de kinderopvang als ik op SCHOOL zit, maar de wet maakt dit onmogelijk. | Dit zou betekenen dat ik moet stoppen met school en dat stond nou niet echt in mijn planning. En ook dat is tegen de wet omdat ik leerplichtig ben. Kortom; ik moet naar school en waar ik mijn kind laat zoek ik maar lekker zelf uit. | Om nog maar niet te beginnen over de afschaffing van de babyuitkering, geen recht op studiefinanciering als je geen 18 bent... Noem maar op. | | Ik word overal van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ga hier mee aan de slag. Ik ga moord en brand schreeuwen bij iedere instantie die ik me kan bedenken. Dit is ZO krom.
Precies!
Ik ben 17 jaar, ik kan al niet naar school, mijn vriend is ontslagen dankzij de leuke bezuinigingen van het o zo leuke kabinet. En maar geld uit blijven geven aan NUTTELOZE dingen. En wij? Wij komen nergens meer. Mijn vriend kan nergens aan de bak komen, guess what, eind deze week word ik ingeleid, en mijn ouders moeten voor de kosten opdraaien van de kraamzorg en dergelijke. Mijn vriend kan niet eens meer zijn zorg verzekering betalen volgende maand, op zijn ouders kan hij niet rekenen. Ik ga niet naar school kunnen want omdat ik GEEN recht heb op kinderopvang toeslag, en al zou mijn vriend werken, met 600 in de maand kom je niet ver, aangezien hij al niet meer zal gaan verdienen! Ik ga geen uitkering meer kunnen krijgen want alles hangt af van mijn ouders, ze verdienen te veel dus ze moeten voor mij en ons kleintje zorgen, dat te bedenken dat ze zelf maar 600 over houden HOOG UIT in een maand waar ze een heel gezin voor moeten voeden en verzorgen. Ik zie mijn toekomst op het spel staan, het beetje hoop dat er was is WEG. Ik ga hetniet redden en kan nu al vertellen dat als dit zo doorgaat, ik mijn kindje kwijt ga raken, en ik uit eindelijk op straat moet leven. Tja ik heb geen diploma's dus kan ik geen volledige diploma's halen oftewel ik zal nooit wat kunnen. Maar luisteren naar wat wij te zeggen hebben? Nee hoor.. Hun verdienen maandelijks een miljoen? dagelijks 10.000? Laat hun lekker geld inleveren, laat ze bezuinigen op HUN werk, want over een paar jaar staat 3 kwart van Nederland op straat.
curlycurlss
geplaatst op: 4-4-2012 11:57  
NEE! Ik weet niet of het aan de bezuinigingen ligt of aan de uiterst kromme wetten in Nederland, maar wat hier gebeurt is ongelofelijk.
Ik ben 16 jaar en bijna 30 weken zwanger. Ervan uitgaande dat ik recht had op kinderopvangtoeslag heb ik mijn kindje ingeschreven bij het kinderdagverblijf.
Echter na een telefoontje met de belastingdienst bleek dat ik er helemaal geen recht op heb, omdat ik niet werk, geen integratietraject volg en geen studiefinanciering ontvang. SORRY?
Om men eraan te herinneren dat kinderopvang gewoon 1500 euro PER MAAND kost. Voor de duidelijkheid, dit is zowat een heel maandsalaris.
Gemeente Breda vergoedt maximaal 1/6 deel, dit is 250 euro. En die andere 1250 euro dan?
Mijn kleine moet naar de kinderopvang als ik op SCHOOL zit, maar de wet maakt dit onmogelijk.
Dit zou betekenen dat ik moet stoppen met school en dat stond nou niet echt in mijn planning. En ook dat is tegen de wet omdat ik leerplichtig ben. Kortom; ik moet naar school en waar ik mijn kind laat zoek ik maar lekker zelf uit.
Om nog maar niet te beginnen over de afschaffing van de babyuitkering, geen recht op studiefinanciering als je geen 18 bent... Noem maar op.

Ik word overal van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ga hier mee aan de slag. Ik ga moord en brand schreeuwen bij iedere instantie die ik me kan bedenken. Dit is ZO krom.
1

tienermoeders