lees meer over de hulpchat
 het is zondag 1 augustus 2010,  18 bezoekers online. aanmelden | login | mijn TM | chatroom | contact | homewebsite 
tienermoeders nieuws tienermoeders advertenties

reageren op de poll

tienermoeders verhalen tienermoeders contact
tienermoeders nieuws tienermoeders advertenties

Je bent hier » niet ingelogd
Reactie »  
Dit forum is alleen bedoeld voor TM-leden. Geef hiernaast je tekst in. Om een reactie te geven op één bepaalde post klik je bij het bewuste bericht op "reageer met quote".

AuteurBericht
Becki
geplaatst op: 15-7-2010 9:19  
Ik ben nu 19 en heb een zoontje van 14 maanden.. ik red het prima als alleenstaande ouder, maar heb wel veel hulp van vrienden en familie. Dus het is niet altijd nodig.
Wel moeten meer scholen kinderdagverblijven hebben en rekening leren houden met zwangere vrouwen en vrouwen met kinderen, maar dat is weer wat anders.

Daar integen hebben sommige jonge moeders wel hulp nodig, en veel daarvan krijgen niet genoeg. Dus: iedereen die het wel zelfstandig redt, doe dat dan ook, zodat mensen die meer effectieve hukp nodig hebben dat kunnen krijgen ;)
SweetXX
geplaatst op: 30-6-2010 13:21  
Dat moet niet standaard zijn,

Alleen als omstanders (zoals familie) vind dat er wat hulp bij kan komen omdat het niet helemaal lekker loopt.

Zelf ben ik moeder geworden toen ik net 17 was. Ik ben ondertussen gelukkig getrouwd met de vader van ons dochtertje, we hebben een eigen huisje en ben nu zwanger van ons tweede kindje!

Alles gaat prima, dus in ons geval hebben we geen hulp nodig..

Het is dus alleen maar nodig als er om gevraagd wordt..
robijntje21
geplaatst op: 10-6-2010 22:52  
nee ik vind van niet

jonge moeders worden vaak al als zwakker iemand in de maatschappij gezien maar ook een jonge moeder kan alles hebben en regelmatig nog een stabieler leven hebben dan iemand die ouder is. Het gaat er niet om hoe je er uitziet maar waar je je naar gedraagt. Er zijn al genoeg punten waar je heen kunt gaan en de meeste jonge moeders weten dat wel en anders is het zo te vinden bijv. via de gemeente of het consultatiebureau of via internet. Als een jonge moeder dat dan nodig heeft zal ze zelf wel aankloppen. Bij mij wou de verloskundige ook dat ik met voorzorg ging praten enzo en ik woonde in een kamertraining waar ik eerst woonde wou dat ik naar een tienermoederhuis ging. Ik en mn vriend vonden dat onzin want ik heb tot nu toe alles bij goede babyzaken gekocht wat ik wou en een stabiel leven. En ik durf er vanuit te gaan dat ik en mijn vriend het zeker gaan redden.
Veruschka
geplaatst op: 4-6-2010 14:37  
Er moet extra opvoedondersteuning komen voor iedereen die het nodig heeft, jong of oud maakt daarin niets uit. En de mensen die het niet nodig hebben, waarin leeftijd dus ook geen rol speeld, moet je lekker met rust laten en d'r gang laten gaan.
vlinder23
geplaatst op: 3-6-2010 23:44  
maar 1 woord

NEEEEEEEEE

Puur omdat we net als alle andere ouders zijn alleen jonger!
We willen niet in een hokje geplaatst worden wat helaas wel gebeurt.
Ok we zijn jonge ouders maar alle ouders maken dezelfde fouten we moeten allemaal hetzelfde leren.
en zoals silver zij iedereen maakt fouten en van fouten leer je ( nja de meeste dan je hebt van die ezels ertussen zitten)
silver
geplaatst op: 3-6-2010 9:14  
k denk: als je de hulp er bij wilt hebben ..die er moet zijn,maar DENK niet dat wij als tienermama's of papa's opvoeding nodig hebben je instinkt volgt van zelf! en..iedereen maakt wel eens een fout...en daar leert men weer zelf van!
Diffrend
geplaatst op: 2-6-2010 11:49  
Vind ik ook waarom moet je als tienermoeder alleen extra opvoeding is echt onzin er zijn genoeg volwassen die het niet redden of helemaal goed kunnen kwa kinderen opvoeden! Tenzij er een tienermoeder is die natuurlijk om hulp vraagt dan moet het altijd mogelijk zijn.
jessi
geplaatst op: 1-6-2010 21:36  
Ben het met je eens sunshine...het wil niet zegge dat als je tienermoeder bent dat je dan meteen extra ondersteuning nodig hebt. Ligt ook aan de persoon. Is denk ik ook wel een steriotype beeld dat mensen hebben van tienerouders...dat die wel ondersteuning nodig zullen hebben. echt onzin...
Sunshine
geplaatst op: 1-6-2010 11:48  
Niet iedere tienerouder heeft extra ondersteuning nodig in de opvoeding. De één heeft het misschien wel nodig en de ander kan het makkelijk af zonder. Ook zou diegene daar zelf inspraak in moeten hebben/krijgen...
1

tienermoeders verhalen tienermoeders contact

tienermoeders